Новий коронавірус по-різному впливає на людей. Адже одні переносять його легко та безсимптомно, а інші ж не можуть обійтися без інтенсивної терапії та штучної вентиляції легень.

Вчені провели нове дослідження, яке дозволило припустити, що ключовим фактором, який визначає тяжкість перебігу COVID-19 є рівень холестерину в крові пацієнта. Про це пише Express.

Виявилося, що люди з метаболічними захворюваннями, включаючи діабет та серцево-судинні захворювання, часто мають підвищений рівень холестерину та схильні до важкого протікання COVID-19.

Коронавірус, фото: кадр з відео

Згідно з дослідженням науковців частинки вірусу здатні прилипати до молекул холестерину, оскільки вони зв’язуються з клітинними рецепторами, відомими як B тип 1. Це дозволяє вірусу зафіксуватись і зв’язати свій білок з клітинним рецептором АСЕ2, і, як наслідок, інфікувати клітину.

Дослідження було опубліковано у журналі Nature Metabolism. У ньому науковці проаналізували рецептор В типу 1 холестерину ЛПВЩ, який полегшує проникнення вірусу SARS-CoV-2 у клітину.

Таким чином з'ясувалося, що субодиниця S1 SARS-2-S зв’язується з холестерином і, можливо, з компонентами ЛПВЩ для посилення поглинання вірусів in vitro. Дослідники зробили висновок, що рецептори В типу 1 сприяють інфікуванню клітин вірусом SARS-CoV-2 і може допомогти пояснити молекулярний зв’язок між COVID-19 та метаболізацією ліпопротеїнів, а також виділити рецептори В типу 1, як терапевтичну мішень для перешкоджання проникненню коронавірусу в клітину.

Дослідження показало, що білок SARS-CoV-2 S1 зв’язується з холестерином, а ЛПВЩ сприяє проникненню SARS-CoV-2 в клітину через білок SARS-2-S1. Потім науковці виявили, що блокування рецептора В типу 1 зменшує ризик зараження. Потенційно цей рецептор може допомогти надалі знайти оптимальне лікування коронавірусної інфекції.

Раніше ми повідомляли, у НАН України дали прогноз щодо коронавірусу: початок підйому захворюваності