Марсохід НАСА Curiosity виявив свідчення стародавнього "мегаводнення" на Марсі 4 мільярди років тому, що підвищує ймовірність того, що життя колись існувало на Червоній планеті.

Повені неймовірної сили пройшли через кратер Гейла на Марсі близько 4 мільярдів років тому, що підвищує ймовірність існування життя на Червоній планеті.

Марс

Дослідники з Державного університету Джексона, Корнельського університету та Гавайського університету працювали з НАСА, щоб вивчити дані про опади, отримані марсоходом Curiosity.

Назване вченими "бурхливим мегапотопом", воно, ймовірно, було викликане ударами астероїда або комети об планету, нагріванням і вивільненням льоду, що зберігається на поверхні Марса.

Вода глибиною до 78 футів вирувала по кратеру зі швидкістю 32 фути в секунду, залишаючи після себе гігантські хвилі, які є контрольними структурами, знайомими вченим на Землі.

дані дослідження Марса

За словами співавтора Альберто г. Файрена, на Землі, де є вода, "є життя", а на Марсі чотири мільярди років тому могло розвинутися мікробне життя, сказав він.

За словами співавтора Езата Хейдарі, хвилі, що утворюються повінню, також відомі як антідюни, досягають 30 футів у висоту і поширюються на відстані близько 450 футів один від одного.

Як і у випадку з Землею, геологічні особливості, включаючи роботу води і вітру, були заморожені в часі на Марсі приблизно на чотири мільярди років - вони передають процеси, які формували поверхню обох планет в далекому минулому.

Це включає появу гігантських хвилеподібних утворень в осадових шарах кратера Гейла, часто званих" мегариплами " або антидюнами.

"Ми вперше ідентифікували Мега-паводки, використовуючи детальні седиментологічні дані, отримані марсоходом Curiosity", - сказав співавтор Альберто г.Фейрен.

дані дослідження Марса

"Відкладення, залишені після мега-паводків, раніше не були ідентифіковані за допомогою даних орбітального апарату", - пояснив Фейрен.

За словами Хейдарі, антидюни, виявлені в даних NASA Curiosity, ідентичні об'єктам, що утворилися в результаті танення льоду на Землі близько двох мільйонів років тому.

На Марсі викид замороженої води, ймовірно, зажадав значного удару, який вивільнив вуглекислий газ, метан і лід у вигляді водяної пари.

Дослідники стверджують, що водяна пара і гази об'єдналися, щоб виробити короткий теплий і вологий період, який міг привести до розвитку життя.

"Теплий і вологий клімат зберігався навіть після закінчення повені, але його тривалість не може бути визначена нашим дослідженням", - написала команда в своїй статті.

Конденсація тепла, викликаного ударом, ймовірно, утворила Хмари водяної пари, які викликали проливний дощ - можливо, по всій планеті.

дані дослідження Марса

Більш раннє дослідження, також використовуючи дані Curiosity, виявило свідчення штормів, які наповнили озера і річки дощами на планеті - близько чотирьох мільярдів років тому.

В одному випадку ця вода потрапила в кратер Гейла і в поєднанні з водою, що спускається з гори Шарп в кратері Гейла, викликала гігантські раптові повені.

Це залишило після себе відкладення гравійних хребтів, що оточують кратер, які можна побачити сьогодні на Червоній планеті, і допомогло команді визначити масштаби мегаводнення.

Наукова група марсохода Curiosity вже встановила, що в кратері Гейла в Стародавньому минулому існували стійкі озера і струмки.

дані дослідження Марса

Ці довгоживучі водойми є хорошими індикаторами того, що кратер, а також гора Шарп всередині нього були здатні підтримувати мікробне життя.

ранній Марс був надзвичайно активною планетою з геологічної точки зору. На планеті були умови, необхідні для підтримки наявності рідкої води на поверхні - а на Землі, де є вода, є життя. сказав Фейрен

"Чи був він кращим? Це питання, на яке наступний марсохід perseverance допоможе відповісти", - сказав він

дані дослідження Марса

Апарат Perseverance, що стартував з мису Канаверал 30 Липня, повинен досягти Марса 18 лютого 2021 року.

Результати були опубліковані в журналі Scientific Reports.